بذر کتان و تخمدان پلی کیستیک گرداوری شد

بذر کتان و تخمدان پلی کیستیک

 

سندرم تخمدان پلی کیستیک یکی از سندرم هایی است که امروزه با آن مواجه هستیم و در تعداد زیادی از خانم ها حتی در دوران قبل از ازدواج نیز این مشکل وجود دارد. برخی از کیست ها تا اندازه ای بزرگ می شوند که در نهایت نیاز به عمل جراحی دارند ، اما برخی دیگر با استفاده از روش های معمولی درمانی نیز بهبود خواهند یافت. بنابراین شما می توانید تنها با یک تغییر کوچک در زندگی خود از نظمی بزرگ برخوردار شوید و آینده ای درخشان تر را برای خود تداعی کنید.

تخمدان پلی کیستیک در اغلب موارد با استفاده از مواد نشاسته ای تا حدودی کاهش می یابد . موادی که از آن به عنوان مواد نشاسته ای می توان یاد کرد شامل نان های سبوس دار خواهند بود. اما تهیه ی این نوع سبزیجات که از نوع نشاسته ای هم باشند کار چندان آسانی نیست ، بنابراین راه حل های جایگزین و ساده تر می تواند کمک کننده باشد. بذر کتان یکی از دانه های بسیار مفید برای درمان تخمدان پلی کیستیک خواهد بود ، اما به یاد داشته باشید که منظور از درمان ، درمان قطعی نیست.

بذر کتان تا حدود زیادی دردها و علائم مربوط به تخمدان پلی کیستیک را بهبود می بخشد ، اما نمی تواند جایگزین مناسبی برای درمان های طبی زیر نظر پزشک باشد ، در نتیجه می توان از آن به عنوان یک درمان مکمل نیز بهره برد. استفاده از بذر کتان برای بهبود علائم مربوط به تخمدان پلی کیستیک از جمله درمان هایی است که مورد تأیید برخی از پزشکان قرار ندارد ، بنابراین نمی توان از آن به عنوان عاملی مهم برای درمان در همه ی افراد تلقی کرد.

برخی از افراد که پس از مصرف تخم کتان با پروسه ی کاهش وزن به  دلیل کم کردن چاقی بدن خود می پردازند ، افرادی هستند که می توانند تا درصد زیادی این اختلال را ( کیست در تخمدان ها) در بدن خود کاهش دهند. بنابراین رابطه ای غیر مستقیم بین این دو موضوع وجود دارد. همچنین افرادی که بدن آنها نسبت به قندهای مصنوعی موجود در غذا واکنش نشان می دهد و به نوعی در زمرهی ی افراد دیابتیک قرار دارند گزینه ی مناسب بعدی برای استفاده از بذر کتان می باشند ، زیرا این تخم در داخل خود از قندهای خوب و طبیعی برخوردار است و نیاز بدن به انرژی را برای مدت زمان زیادی رفع خواهد کرد.