پارکینسون در جوانان گرداوری شد

پارکینسون در جوانان

 

بیماری پارکینسون بیماری است که سیستم عصبی در آن نقش دارد و زمانی که این سیستم به دلایل مختلف از کار خود باز ایستد یا کارایی درستی نداشته باشد قطعا با بیماری به نام پارکینسون روبه رو خواهیم شد. متأسفانه امروزه سن ابتلا به این بیماری در حال کاهش می باشد و پارکینسون در جوانان نیز در حال وقوع است. بنابراین با آشنایی بیشتر می توان تا حدودی در مراحل اولیه با علائم بیماری مربوطه بیشتر آشنا شد و تا حدودی آن را درمان نمود.

شاید برای شما جالب باشد که چرا نام پارکینسون بر روی این بیماری نهاده شده است ؟ در حقیقت فردی که به کشف این بیماری پرداخته است ، نام خود را برای آن انتخاب نمود و به چنین ترتیبی بیماری پارکینسون نام گرفت. البته در زمان های قدیم پارکینسون معمولا با افزایش سن به نسبت بیشتری مشاهده می شد ، اما امروزه در افراد کم سن و سال تر هم نیز قابل مشاهده می باشد. بیماری مورد نظر بیماری است که معمولا پس از مدت زمان طولانی در فرد تظاهر می کند و زمانی علائمی از خود نشان می دهد که دیگر برای چاره اندیشی دیر شده است.

در ابتدایی ترین مراحل بیماری می توان به برخی از مهم ترین علائم آن اشاره نمود که شاید علائمی مشابه با سایر بیماری های غیر مهم در زمینه ی ارتوپدی باشد. افراد معمولا در ابتدا از دردهایی مشابه دردهای مفصلی و استخوانی در بازوها ، آرنج و سایر بدن خود رنج می برند. به همین منظور به پزشک مراجعه می کنند ، اما پس از بررسی های دقیق تر اثری از علائم بیماری خاص وجود ندارد. غافل از آنکه این بیماری یعنی بیماری پارکینسون در جوانان و افراد مسن پس از مدت زمانی طولانی تر یعنی زمانی که فرد از درمان بیماری خود امید است رخ خواهد داد.

تنها درمان برای کند شدن سیر پیشرونده ی بیماری پارکینسون در جوانان و افراد مسن داروهایی است که بتواند دوپامین را در بدن فرد در حد متعادل قرار دهد. این بیماری همانند یک بیماری باکتریایی نیست که بتواند با یک واکسن از آن پیشگیری نمود ، به همین دلیل شاید یکی از بیماری هایی است که فرد پس از ابتلا به آن با افسردگی نیز دست و پنجه نرم خواهد کرد. هیچ گاه به فردی که علائم اولیه در خصوص بیماری مورد نظر را داشته باشد داروهایی برای برقراری تعادل دوپامین تجویز نخواهد شد ، زیرا مصرف این داروها پیش از زمان مورد نظر با عوارض مهمی همراه خواهد بود.