فواید بخور اکالیپتوس گرداوری شد

فواید بخور اکالیپتوس

 

اکالیپتوس یکی از گیاهان بسیار مفید برای رفع علائم در بیماری های مختلف به شمار می رود. همانطور که می دانید یکی از بهترین شیوه های استفاده از آن که با تأثیر سریعی نیز همراه است ، استفاده از بخور اکالیپتوس می باشد. این بخور می تواند انواع میکروب های مزاحم و بیماری زا از بدن را نیز دفع نماید و به چنین ترتیبی سلامت را به بدن ما باز گرداند. اما بخور اکالیپتوس فواید بسیار زیاد دیگری هم دارد که در ادامه به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد.

در بسیاری از موارد که سیستم تنفسی شما تحت تأثیر عفونت های مختلف به شت آسیب می بیند و نمی توانید به راحتی نفس بکشید ، استفاده از بخور اکالیپتوس همچون آبی بر روی آتش خواهد بود. بنابراین شما می توانید با استفاده منظم از این ماده ی گیاهی به راحتی نفسی راحت را تجربه کنید. در برخی از موارد برای خروج ترشحات گیر افتاده در بدن نیاز است تا شما از داروهای خلط آور استفاده نمایید. تا زمانی که اخلاط از بدن خارج نشود ،سردرد و دردهای دیگر در مجاری تنفسی شما باقی خواهد ماند.

استفاده از بخور اکالیپتوس با خاصیتی که در خلط آوری دارد می تواند بیماری شما را تسکین دهد. معمولا استفاده از این ماده ی گیاهی در بیماری هایی نظیر سرماخوردگی ، آنفلوانزا ، عفونت های نهفته در سیستم تنفسی (خصوصا سینوس ها) و کاهش التهاب در آنها مؤثر خواهد بود و به عنوان شایع ترین زمینه های استفاده از آن به شمار می روند.

بر اساس تحقیقات به عمل آمده ، روش های مختلفی برای استفاده از اکالیپتوس وجود دارد که یکی از روش ها استفاده از روغن تهیه شده از گیاه آن می باشد. در صورتی که دوست دارید می توانید از این عصاره ی بی نظیر برای کم کردن قند خون خود استفاده کنید. البته به جد توصیه می شود که افراد عادی برای کم کردن قند خون از این ماده استفاده نکنند و تنها افراد دیابتی می توانند این کار را انجام دهند. استفاده ی بیش از اندازه نیز می تواند فرد را با افت شدید قند خون و کما دیابتی روبه رو سازد ، بنابراین رعایت حد تعادل واجب است.

برخی از افراد پس از مصرف بخور اکالیپتوس یا جوشانده ی برگ آن به انواع دردهای گوارشی دچار می شوند. باید در نظر داشته باشید که این دردها از عوارض جانبی مصرف بیش از اندازه ی گیاه مورد نظر می باشد بنابراین بسیار مهم است که شما به اکالیپتوس همچون یک دارو نگاه کنید و از اندازه ی مناسبی برای رفع علائم بیماری خود استفاده نمایید. به دلیل عوارض خطرناک در دوران بارداری و همچنین در دو سال زمان شیردهی به شیرخوار مصرف این گیاه توصیه نمی شود.