مصرف تخمه آفتابگردان در بارداری گرداوری شد

مصرف تخمه آفتابگردان در بارداری

 

برخی از افراد که تخصص و تجربه ی خاصی ندارند استفاده از تخمه آفتابگردان را برای روزهای طولانی بارداری مضر می دانند و آن را وسیله ای برای افزایش وزن مادر و افزایش فشار خون او تلقی می کنند. این نکته را باید در ذهن داشته باشید که افراط در مصرف هر خوراکی می تواند با این عوارض همراه باشد ، بنابراین نه تنها در خصوص مصرف تخمه آفتابگردان در بارداری بلکه در خصوص هر نوع خوراکی صدق می کند. اما در رابطه با تأکید مطلق داشتن شرایط کاملا متفاوت است.

در صورتی که اگر تخمه آفتابگردان در زمان بارداری به اندازه مصرف شود و از نوع بدون نمک آن هم باشد هیچ نوع مشکلی به همراه نخواهد داشت. معمولا مصرف این تخمه به دلیل خواص بی نظیری که با خود به همراه دارد برای سلامتی مادر و جنین مفید خواهد بود و هیچ مشکلی پس از مصرف آن رخ نخواهد داد. بهتر است در زمان خرید انواع تخمه های آفتابگردان از نوعی که نمک اضافه ای بر روی آن وجود ندارد خریداری نمایید.

معمولا با افزایش سن بارداری یک خانم فشار خون به دلایل مختلف بالا می رود که البته در خانم های با افزایش وزن بالا این مشکل بیشتر دیده می شود به همین دلیل برخی از افراد ترجیح می دهند تا برای دوری مادر از مواد بالا برنده ی فشار خون از این توصیه های غیر اصولی نیز استفاده نمایند. اما پیش از ترساندن او و ساری خانم های باردار بهتر است تا موضوع را به صورت کامل شرح دهند.

از فواید مصرف تخمه آفتابگردان می توان به موضوع حضور انواعی ویتامین ها و مواد معدنی مفید اشاره نمود. قطعا این نوع مواد هم برای سلامت بدن مادر و هم جنین بسیار مهم هستند ، تا جایی که در طول دوران بارداری نیز این مواد از طریق مصرف مکمل ها ، بین مادر و جنین تقسیم خواهد شد.

تخمه آفتابگردان در زمان مصرف می تواند روغنی که با مصرف ماهی به میزان زیادی به بدن منتقل می شود را به خوبی انتقال دهد ، این روغن همان امگا 3 خواهد بود. وجود حد تعادل از این روغن در زمان بارداری از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد تا جایی که در صورت نبود شرایط  برای انتقال طبیعی این روغن به بدن ، استفاده از مکمل های آن نیز بسیار توصیه می شود. همانطور که می دانید مصرف تخمه آفتابگردان علاوه بر مواد مفید به عنوان نوعی وسیله برای گذران وقت به شمار می رود ، بنابراین می توانید هرازگاهی برای سرگرم شدن و گذر زمان طولانی بارداری از این خوراکی خوشمزه نیز بهره مند شوید.