ریحان و تأثیر آن بر سرطان گرداوری شد

ریحان و تأثیر آن بر سرطان

 

در مدت ها قبل موجی از اعتراض ها بر مصرف سبزی خوش بو و خوش طعمی همچون ریحان وجود داشت. این موج اعتراض ریحان بنفش را مورد توجه خود قرار داده بود. بسیاری از پزشکان معتقد بودند که مصرف ریحان از نوع بنفش می تواند با تأثیر بسیار زیادی منجربه ایجاد سرطان شود. در واقع یان اظهار نظر تا اندازه ای درست و تا اندازه ای هم نادرست می باشد.

ریحان از نوع بنفش دارای یک ماده ی سمی در خود می باشد ، اما مصرف این ماده ی سمی در حد افراط می تواند با مشکلاتی همراه باشد و احتمال بروز سرطان را در فرد افزایش دهد. بنابراین بسیار مهم است که ما چه میزان از این ماده را مصرف می نماییم. معمولا در زمان خرید سبزی تعداد کمی از ریحان بنفش در کنار ریحان سبز وجود دارد. مصرف این سبزی خوب در همین حد با تأثیرات عادی همراه خواهد بود.

بنابراین توجه داشته باشید که ریحان بنفش با اثر مفید می تواند بروز بسیاری از سرطان ها را در بدن ما کاهش دهد. از جمله مهم ترین این سرطان ها به سرطان هایی اشاره دارد که در ارتباط با سیستم گوارشی ما خواهد بود.  ریحان گیاهی است که می تواند اسیدهای چرب مهم را به بدن شما انتقال دهد. ریحان می تواند علاوه بر موارد ذکر شده به سلامتی بدن ما از طرق دیگر نیز کمک کند.

به عنوان مثال در طب سنتی در مواردی که پزشک خون دماغ را در یک فرد تشخیص دهد با استفاده از ریحان به این خود دماغ پایان می دهد تا خونریزی بیشتری در بدن فرد رخ ندهد. همچنین با مصرف ریحان می توانید قلبی سالم تر و سرحال تر داشته باشید. در صورتی که به موارد گزیدگی توسط حشرات مختلف دچار شدید برای خارج کردن سم آنها از بدن خود می توانید از ضماد ریحان بر روی زخم بهره ببرید.

امروزه خانم های با سلیقه در کنار پنجره ی آشپزخانه ی خود به کاشت برخی از گیاهان مشغول هستند ، ریحان هم یکی از رایج ترین این گیاهان می باشد. برگ های تازه چیده شده ی گیاه ریحان می تواند به غذای شما رنگ و بو و زیبایی دلنشینی ببخشد ، بنابراین تا حد امکان از برگ های تازه و خام آن بهره ببرید. قرار دادن یک برگ ریحان در شربت می تواند با تغییر در طعم آن حسی از حضور در طبیعت را به شما ببخشد.