پیشگیری از ابتلا به شانه یخ زده گرداوری شد

پیشگیری از ابتلا به شانه یخ زده

 

دردهای مربوط به استخوان ها و مفاصل بدن از جمله دردهایی است که معمولا در سنین میانسالی تا پیری ادامه دارد و باید هرچه سریع تر راه حل هایی برای پیشگیری و کنترل دردها و حتی درمان آنها در نظر داشت. یکی از بیماری های شایع در بین افراد میانسال تا مسن درگیری شانه آنها با بیماری به نام شانه یخ زده می باشد. شانه یخ زده بیماری است که فعالیت های مربوط به شانه را محدود می نماید و به همین دلیل فرد نمی تواند با خیالی راحت به کارهای روزمره خود بپردازد.

شانه یخ زده یک بیماری با چند مرحله خواهد بود. در ابتدایی ترین مراحل شانه درد دارد ، این درد رفته رفته شدیدتر می شود تا به مرحله التهاب خواهد رسید. با وجود التهاب که در طی یک پروسه ی شش ماهه خواهد بود ، فرد از شانه درد بسیار گله دارد. او نمی تواند وسیله ای را جابجا کند ، پس از این دوره در حدود یک سال بعد شانه ها خشک می شوند. برخی از افراد از هیچ نوع دردی شکایت ندارند اما در زمان انجام فعالیت با ضعف روبه رو هستند. این مرحله که دردی وجود ندارد اما محدودیت همچنان باقی است مرحله ی نهایی از شانه یخ زده خواهد بود.

شانه یخ زده بیماری است که باید در همان فاز ابتدایی و در همان زمان دردهای اولیه تشخیص داده شود ، این کار تشخیصی تنها توسط یک فیزیوتراپ انجام می پذیرد. زمانی که بیماری شما شدت پذیرد و با ناتوانی در حرکت نیز مواجه باشید کار درمانی سخت تر خواهد شد زیرا بیماری شانه یخ زده به وقوع پیوسته و شانه و مفاصل مربوط به این ناحیه در حالت استراحت به سر می برند و به دلیل ضعف شدید خود قادر به انجام کاری نیستند. طول دوره درمان بسیار طولانی تر خواهد شد.

شانه یخ زده ارتباط مستقیمی با میزان کلسیم در بدن دارد. زمانی که استخوان های شما از مواد ضروری نیز غنی باشد قطعا با مشکلات حرکتی مواجه نخواهید شد. پس سعی کنید که از مواد لبنیات و کلسیم دار تا اندازه  کافی بهره مند شود و نیاز خود را با مکمل ها درمان نکنید. از ماهی در رژیم غذایی خود بهره ببرید . نحوه ی صحیح نشستن خود یکی از عوامل مهم در عدم ابتلا به شانه یخ زده می باشد ، بسیاری از افراد که با حالت خمیده بر روی صندلی مشغول به کار هستند باید در آینده انتظار چنین بیماری را نیز داشته باشند.