فواید استفاده از سویا گرداوری شد

فواید استفاده از سویا

 

مواد غذایی در اطراف ما به وفور وجود دارد اما برخی از آنها با فواید و ضررهای همراه می باشند که اطلاع داشتن از این فواید یا ضررها تا حدود زیادی به کاهش خطرات یا افزایش سلامتی ما نیز کمک خواهد کرد. سویا یکی از پروتئین هایی است که توسط گیاهان تأمین می شود از روغن و دانه ی سویا برای مصارف زیادی بهره گرفته می شود. گیاه سویا فواید زیادی با خود به همراه دارد که در ادامه به برخی از مهم ترین آنها اشاره خواهیم کرد.

همانطور که اطلاع دارید در سبک زندگی امروزه بیماری های قلبی و عروقی و خطر مرگ ناشی از آنها بسیار در حال افزایش می باشد. اینکه چه زمانی و چگونه از این بیماری پیشگیری به عمل آوریم تا درصد زیادی به نحوه ی زندگی و نوع مواد غذایی مورد استفاده ی ما نیز بستگی خواهد داشت. سویا یک پروتئین گیاهی است که می تواند نیاز بدن به پروتئین را تأمین نماید. بنابراین با وجود مصرف سویا استفاده از گوشت و سایر پروتئین ها تا حد زیادی کاهش خواهد یافت.

مصرف زیاد پروتئین های حیوانی با خطر افزایش فشار خون و سکته های قلبی و عروقی نیز همراه می باشد بنابراین با حضور سویا در برنامه غذایی ما این درصد ابتلا کاهش یافته و سلامت قلب و عروق ما تضمین خواهد شد. شما می توانید از انواع فرآورده های سویا برای طبخ مواد غذایی روزانه خود بهره ببرید.

برخلاف پروتیئن های حیوانی استفاده از پروتئین های گیاهی یعنی سویا می تواند با ثابت نگه داشتن اشتها و همچنین سیر شدن طولانی مدت از افزایش ناگهانی وزن شما جلوگیری نماید. این موضوع بخصوص در خانم هایی که پس از دوران یائسگی دچار افزایش وزن ناگهانی هستند بسیار مورد توجه قرار خواهد گرفت. اما باید به این موضوع دقت داشته باشید که سویا با عملکرد تیروئید در تضاد است و بر اساس شواهد به این نتیجه رسیدند که مصرف زیاد سویا می تواند بر روی متابولیسم بدن از طریق تغییر در عملکرد تیروئید نیز تأثیرگذار باشد.

معمولا استفاده از چربی فراوان خطر ابتلا به سرطان پستان را بسیار افزایش می دهد . این افزایش خطر در افرادی که با زمینه ی این بیماری نیز روبه رو هستند بیشتر خواهد بود. بنابراین با مصرف گیاه مفید همچون سویا میزان چربی های مضر را در بدن و در خون خود کاهش دهید تا در پیروی از آن میزان ابتلا به سرطان پستان نیز کاهش یابد.