علل دردهای لگن در خانم ها گرداوری شد

علل دردهای لگن در خانم ها

 

معمولا دردهایی که در لگن ایجاد می شود با منشأ مهمی همراه می باشند که باید هرچه زودتر در پی بررسی و رفع علل آن باشید. دلایل متنوعی برای دردهای لگن در خانم ها وجود دارد که در ادامه در خصوص هریک از آنها بیشتر توضیح خواهیم داد. خانم های عزیز حتما با ما تا پایان این مطلب همراه باشند تا در صورت بروز چنین درد هایی در ناحیه ی لگن خود هرچه زودتر به پزشک مراجعه نمایند.

یکی از اولین متهمان برای دردهای لگن در خانم ها شک به وجود بیماری های مقاربتی می باشد . معمولا بر اثر مقاربت به دلیل عدم رعایت بهداشت جنسی برخی از عوامل بیماری زا از طریق واژن وارد می شوند و می توانند تا نواحی بالاتری همانند رحم و لگن نیز پیشروی داشته باشند و عفونت ها را پدید آورند. زمانی که عفونتی در این ناحیه وجود داشته باشد کار درمان نیز سخت تر خواهد شد ، بنابراین پیشگیری و انجام آزمایش مربوط به تشخیص وجود چنین عوامل بیماریزایی بسیار مهم خواهد بود.

برخی از خانم ها به کیست تخمدان مبتلا می باشد. تخمدان در شرایط عادی ماهانه یک تخمک را آزاد می کند ، در صورتی که نتواند به آزادسازی منظم این تخمک بپردازد در حقیقت کیست های تخمدانی به وجود می آید. به دلیل تأثیر این کیست ها بر روی عملکرد تخمدان و محدود ساختن آن می توان انتظار داشت که دردهای لگن در خانم ها تا حدودی به این علت نیز وابسته می باشد. یکی از شایع ترین علل دردهای لگن وجود کیست تخمدان می باشد که با مصرف قرص های ضد بارداری تا اندازه ای رفع خواهد شد ، تنها در مواردی که کیست ها بسیار بزرگ باشند نیاز به عمل جراحی وجود دارد.

از دلایل دیگر در خانم ها وجود عفونت های ادراری می باشد. همانطور که اطلاع دارید عفونت های ادراری در خانم ها بیشتر از آقایان اتفاق می افتد و از همین رو توجه به نشانه های بروز آن بسیار ارزشمند می باشند. در صورتی که سوزش در ادرار دارید و با علائمی نظیر درد در زمان ادرار و یا تب همراه هستید باید به وجود این نوع از عفونت شک نمایید. این شک تنها با یک آزمایش معمولی ادرار به راحتی برطرف می شود ویا به یقین تبدیل خواهد شد.

در خانم ها مشکلات مربوط به بافت رحم هم وجود دارد که هر نوع عفونت یا تغییر در عملکرد این ناحیه ی مهم از بدن خانم ها می تواند با درد و ناراحتی شدیدی همراه باشد. یکی از دیگر علل دردهای لگنی به مشکلات مربوط به رحم مرتبط می باشد. این مشکلات باید از سوی پزشک متخصص زنان مورد بررسی قرار گیرد تا نتیجه منطقی و درمان متناسب با آن انجام شود.