چگونه بریدگی و زخم بر روی زبان را درمان کنیم؟

 

بریدگی زبان اگرچه شرایط حادی نیست اما می تواند برای بیشتر افراد دردناک باشد. زمانی که بریدگی بر روی زبان می ماند ممکن است خود به خود درمان شود اما درمان های خانگی هم برای تسریع فرایند درمانی وجود دارد.

 

استفاده از جوش شیرین

جوش شیرین خاصیت آنتی باکتریایی قوی دارد و می تواند درمان طبیعی عالی برای بریدگی زبان باشد. شما می توانید جوش شیرین را با آب گرم ترکیب کنید و از آن برای شستن دهان خود استفاده نمایید.

 

زردچوبه

زردچوبه نیز یکی از ادویه هایی است که می تواند کاربردهای مختلفی داشته باشد. برای تهیه این ماده کمی پودر زردچوبه و یک قاشق چایخوری عسل را با هم ترکیب کنید. این ترکیب را بر روی بریدگی بگذارید.

 

عسل

عسل علاوه بر اینکه می تواند محل مدنظر را از عفونت پاک کند ، قادر است سد محافظتی در اطراف بریدگی ایجاد کند و آن را سریع تر درمان نماید. کمی عسل را روی بریدگی قرار دهید و یک ساعت منتظر بمانید و سپس آن را بشویید.

 

کره

کره نیز می تواند به کاهش درد و التهاب کمک کند. یک قاشق غذاخوری کره را بردارید و بر روی بریدگی بگذارید. بعد از آب شدن کره، می توانید آن را به بیرون از دهان خود هدایت کنید.

 

آلوئه ورا

ژل و عصاره آلوئه ورا خاصیت ضد عفونی کنندگی دارد و می تواند زخم را درمان کند. یک قاشق چایخوری آلوئه ورا، دو قطره روغن زیتون و دو قطره عصاره لیمو را با هم ترکیب کنید. این ترکیب را بر روی بریدگی قرار دهید.

 

هیدروژن پراکسید

هیدروژن پراکسید یک ماده تمیزکننده عالی است و باعث از بین رفتن بافت مرده می شود. شما می توانید دهان خود را با هیدروژن پراکسید رقیق شده شستشو دهید. فقط مطمئن شوید که این ماده را نمی بلعید. این ماده را با آب ترکیب کنید تا رقیق شود.

 

سرکه سیب

سرکه سیب نیز یک ماده عالی برای درمان بیماری، عفونت و آسیب هاست. این ماده می تواند در درمان بریدگی زبان نیز مفید باشد. دو قاشق چایخوری سرکه سیب را با یک لیوان آب ترکیب کنید. از این محلول برای شستشوی دهان استفاده نمایید.

 

شیرین بیان

شیرین بیان در برگیرنده خواص درمانی است و می تواند بریدگی زبان را به سرعت درمان کند. شما می توانید از قرص شیرین بیان نیز استفاده کنید. خاصیت ضد التهابی شیرین بیان شما را مطمئن می سازد که هیچ باکتری یا قارچی نزدیک بریدگی نخواهد بود. یک قاشق غذاخوری ریشه شیرین بیان را با دو پیمانه آب ترکیب کنید و اجازه دهید سه ساعت بماند. ریشه را بردارید و از محلول برای شستشوی دهان استفاده کنید. شما می توانید اینکار را چندین بار تکرار کنید تا به نتایج دلخواه و مدنظر خود برسید.