سلامت با ما

۱۱ مطلب در فروردين ۱۳۹۶ ثبت شده است

کرفس : طبع ، خواص ، لاغری و مضرات کرفس


در این مطلب از سایت عرقیات به کرفس : طبع ، خواص ، لاغری و مضرات کرفس پرداخته می شود

کرفس : طبع ، خواص ، لاغری و مضرات کرفس

 

کرفس

کرفس را سلطان سبزی ها می نامند. در میان هزاران خواص کرفس می توان درمان انواع بیماری های داخلی و پوستی را به دست آورد . فواید برگ و آب کرفس برای تناسب اندام و زیبایی در سرتاسر جهان شناخته و مورد استفاده قرار می گیرد.خوردن کرفس شما را از دردهای معده، فشار خون بالا، بوی بد دهان، یبوست، ناراحتی های اعصاب، عفونت مجاری ادراری، آرتروز، روماتیسم نجات می دهد.

 

کاهش فشار خون با کرفس

یکی دیگر از خواص کرفس کاهش فشار خون است پس اگر نگران بالارفتن فشار خونتان هستید بهتر است بدانید که کرفس پتانسیل کاهش فشار خون را هم دارد

 

تاثیر کرفس بر سرطان

کرفس حداقل هشت ترکیب ضد سرطانی را در خودش جای داده است و از رشد تومورهای سرطانی پیشگیری می کند

 

خواص کرفس

• کرفس سلطان سبزی هاست و تمام بخش های این گیاه مفید و شفابخش است.

• کرفس بهترین ماده غذایی برای برطرف کردن عفونت مجاری ادرار و اسید اوریک بالا از طریق ضدعفونی مجاری ادراری است.

• کرفس و غذاهای حاوی آن بوی بد دهان را از بین می برد که احتمالاً به دلیل ترکیب موادی که در معده تولید می شوند با مواد معطر کرفس است.

• این گیاه کرفس حاوی ویتامین C زیادی است و به همین دلیل مصرف آن به تقویت لثه ها کمک کرده و از بروز بیماری اسکوربوت پیشگیری می کند.

• مصرف کرفس همچنین به افراد کم خون، توصیه می شود.

• پتاسیم موجود در کرفس علاوه بر تحریک ادرار باعث کاهش فشار خون می شود .

• این گیاه دارای خاصیت ضدمیکروبی است و در بهبود آسم و سرماخوردگی های ریوی مناسب است.

• این گیاه حاوی درصد بالایی فیبر است، بنابراین ملین بسیار مناسبی به شمار می آید و مصرف برگ و ساقه های کرفس در مورد کسانی که از ناراحتی های گوارشی نظیر یبوست رنج می برند بسیار نافع است.

• کرفس همچنین ضد نفخ است و تب را پایین می آورد.

• کرفس و تمام سبزی ها به دلیل اینکه فیبر دارند و این ماده برای بدن قابل جذب نیست و به دلیل پر کردن بشقاب غذا، در کاهش وزن نقش دارند.

• مصرف آن به خصوص به افراد درگیر با بیماریهای قلب و عروق و بالا بودن چربی های خون بسیار توصیه می شود، این گیاه از تصلب شرائین جلوگیری می کند.

• ویتامین B6 و اسید پانتوتنیک موجود در آن به همراه منیزیوم و کلسیم اثر مثبتی در تقویت ماهیچه ها داشته و دارای اثرات شگرف در آرامش روانی است.

• کرفس می تواند مکمل خوبی برای زیبایی پوست و مو باشد و نوشیدن یک لیوان آب کرفس فقط دو یا سه روز در هفته نه تنها به سلامتی قلب و دستگاه گوارش کمک می کند.

• آب کرفس به صورت غرغره برای رفع گلو دردهای خشک به دلیل خاصیت ضدعفونی کننده اش مفید است. همچنین آلودگی میکروبی ضعیف در روده نیز در اثر تریپین از بین می رود.

 

لاغری و کاهش وزن با کرفس

سوال: کرفس برای افرادی که رژیم کاهش وزن دارند، مناسب است؟

بله، کرفس و تمام سبزی‌ها به دلیل اینکه فیبر دارند و این ماده برای بدن قابل جذب نیست و به دلیل پر کردن بشقاب غذا، در کاهش وزن نقش دارند.

 

طبع کرفس

در طب سنتی کرفس طبیعت گرم و خشک دارد

 

تاثیر آب کرفس بر لاغری

نوشیدن آب کرفس منجر به کاهش اشتها و کاهش ویار به مواد بدون ارزش غذایی و پرکالری می‌شود. در نتیجه توصیه می‌شود آب کرفس قبل از صرف غذای اصلی مصرف شود تا تأثیرات خود را بهتر بگذارد.

 

خواص عرق کرفس

تقویت کننده استخوان

مفید جهت سیاتیک‌

لاغرکننده قوی

مفید جهت پاکسازی کلیه و مثانه

سنگ شکن

کاهنده اسید اوریک

ادرار آور

 

مضرات کرفس

• دانه کرفس در مواردی موجب سقط جنین می شود و به همین دلیل در دوران بارداری منع مصرف دارد.

• در افرادی که به ورم کلیه مبتلا هستند، منع مصرف دارد.

• کرفس با توجه به خواص و فواید زیادی که دارد اگر بی رویه مصرف شود زمینه ساز بروز بسیاری از بیماری های خطرناک در بدن می شود.

• استفاده از رژیم های غلط، عوارضی همچون گود رفتن زیر چشم ها، لاغر شدن صورت، بالا رفتن چربی خون، عصبی شدن، زود رنج شدن، کم شدن آب زیر پوست را رخ می دهند.

• استفاده روزانه از آب کرفس به هیچ عنوان به افراد توصیه نمی شود چرا که کرفس از سبزی هایی است که  اگزالات فراوانی دارد و تجمع اگزالات در بدن، به خصوص در افرادی که کلیه و مثانه سنگ ساز دارند، می تواند باعث به وجود آمدن یا بزرگ تر شدن سنگ های اگزالاته شود.

• دریافت بیش از اندازه اگزالات عاملی مهم در از بین رفتن عناصر ۲ ظرفیتی مانند کلسیم، روی، فسفر، منیزیم و منگنز است که برای بدن بسیار ضروری هستند و کمبود آنها نیز بسیار خطرناک است.

• کسانی که مبتلا به صرع هستند نباید کرفس مصرف کنند.

• کسانی که دچار اسهال هستند باید از خوردن کرفس خودداری کنند

• مصرف کرفس و تخم کرفس برای زنان باردار نیز توصیه نشده است و موجب سقط جنین شود. همچنین ممکن است منجر به صرعی شده کودک شود .
• افراد حساس به نور از خوردن بیش از اندازه دانه کرفس خودداری کنند.
• تخم کرفس برای ریه مضر است.
• محرک صرع است و مبتلایان به این بیماری از مصرف آن خودداری ورزند . کسی که مورد گزش جانوران گزنده و به خصوص عقرب قرار گر فته ،‌ حق خوردن کرفس را ندارد زیرا کرفس اثر سم را زیاد می کند ،‌ زیاده روی در خوردن آن برای زنان باردار و شیرده مضر است ،‌باعث سقط جنین یا تولد نوزاد ناقص الخلقه و کودن می شود ، مصرف زیاد کرفس در بدن تولید اسید اوریک می کند .

 

گرداوری: سلامت
۲۹ فروردين ۹۶ ، ۲۳:۲۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ایران ایرانیان

تاثیر آب کرفس بر لاغری ، طرز تهیه آب کرفس


در این مطلب تاثیر آب کرفس بر لاغری ، طرز تهیه آب کرفس  و تاثیر آب کرفس بر لاغری گرداوری شد

تاثیر آب کرفس بر لاغری ، طرز تهیه آب کرفس

 

تاثیر آب کرفس بر لاغری

کالری‌ای که از جویدن و هضم و جذب کرفس خام و تازه به بدن می‌رسد همان میزانی است که مصرف آب کرفس به بدن می‌رساند. با مصرف کرفس بدن احساس سیری و پری می‌کند و فرد بدون پرخوری و مصرف غذای اضافی سیر می‌شود. مطالعات نشان داده‌اند که سرعت کاهش وزن در افرادی که حداقل یک بار در روز یک ساقه متوسط کرفس به عنوان میان‌وعده می‌خورند، بیشتر از افرادی است که اصلاً کرفس مصرف نمی‌کنند. متخصصان تغذیه در خصوص این مساله توافق نظر دارند که مصرف کرفس به صورت روزانه باعث افزایش متابولیسم می‌شود و سوخت‌وساز به بهترین حد ممکن می‌گردد. افزایش متابولیسم به این معنی است که بدن شما کالری بیشتری می‌سوزاند و در نتیجه با افزایش مصرف انرژی از ذخایر چربی استفاده ‌شده و کاهش وزن تسهیل می‌گردد.

مطالعات نشان داده‌اند که مصرف آب کرفس به میزان یک لیوان در روز به مدت یک هفته به طور معنی‌داری در کاهش فشارخون تأثیرگذار است

نوشیدن آب کرفس منجر به کاهش اشتها و کاهش ویار به مواد بدون ارزش غذایی و پرکالری می‌شود. در نتیجه توصیه می‌شود آب کرفس قبل از صرف غذای اصلی مصرف شود تا تأثیرات خود را بهتر بگذارد.

کرفس دارای خصوصیات یک دیورتیک خوب است. دیورتیک بودن به این معنی است که باعث تخلیه بهتر و سریع‌تر آب از بدن می‌گردد. این اثر باعث تسریع سوخت و ساز و در نتیجه مصرف توده چربی بدن می‌گردد.

کرفس خام دارای مقادیر بالای کلسیم به فرم قابل‌استفاده برای بدن است. این کلسیم ارگانیک قادر است سیستم هورمونی بدن را تحریک کند. مثلاً با افزایش ترشح هورمون‌هایی نظیر تیروکسین باعث افزایش شکسته و مصرف شدن چربی‌های ذخیره شده در سلول‌ها می‌شود.

 

دیگر خواص آب کرفس

مبارزه با سرطان

کاهش کلسترول

کمک به هضم

مبارزه با تورم

فشار خون پایین

درمان بی خوابی

کاهش وزن

جلوگیری و از بین بردن سنگ

افزایش تمایلات جنسی

آرامش سیستم عصبی

کاهش علائم یائسگی

کاهش حساسیت و تب

 

هشدارهای ویژه و اخطار در مصرف آب کرفس

کرفس برای بسیاری از افراد، در مقادیر دارویی ایمن است.

در بارداری و شیردهی استفاده نشود.

کرفس می تواند در افراد حساس به برخی از گیاهان ( ادویه جات و ترشی جات دیگر مانند هویج وحشی، mugwort، توس و قاصدک ) سبب واکنش های آلرژیک شود. این است که سندرم کرفس، هویج، mugwort، ادویه نامیده شده است.

در صورتی که دارای مشکلات کلیوی هستید از کرفس در مقادیر دارویی استفاده نکنید. زیرا ممکن است کرفس سبب التهاب شود.

کرفس می تواند روی سیستم عصبی مرکزی تاثیر بگذارد و سرعت سیستم عصبی مرکزی را بیش از حد کاهش دهد .برخی نگرانی وجود دارد که کرفس ممکن است در بیهوشی و دیگر داروهای مورد استفاده در حین و بعد از عمل جراحی تاثیر بگذارد لذا استفاده از کرفس را حداقل 22 هفته قبل از عمل جراحی متوقف کنید.

 

طرز تهیه آب کرفس

ابتدا کرفس را می شوییم و برای آبگیری به قطعات مناسب تبدیلش می کنیم. توجه داشته باشید که باید برگ و ساقه کرفس را با هم داخل میکسر بریزیم و آبش را بگیریم.

لیمو ترش ها را به 4 قسمت تقسیم می کنیم و هسته هایش را خارج می کنیم ، سپس آبش را می گیریم و به مدت یک دقیقه با میکسر آب کرفس را با آب لیمو میکس می کنیم.

حالا معجون آب کرفس و لیمو آماده است ، کمی یخ داخل لیوان می ریزیم و بعد از خنک شدن معجون انرا می نوشیم

۲۹ فروردين ۹۶ ، ۲۳:۲۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ایران ایرانیان